HENNES SÖMN

 
Jag har inte fått sova en hel natt sen Ines föddes. Jag gnäller inte, jag har vant mig. Men ärligt, mellan mig och er... klart att det skulle vara skönt att få sova en hel natt utan att behöva gå upp och buffa rumpan, stoppa i nappen eller amma henne. Annars ljuger jag.
 
Sen Ines blev åtta månader har hennes sömn blivit allt mer orolig, vaknat flera gånger, svår att trösta (men det är tydligen vanligt bland bebisar när dom når åtta månader).
 
Fram tills nu den här veckan (peppar peppar...) har sömnen återgått till det vanliga. Vi lägger Ines runt åtta (ibland nio för att dryga ut), hon vaknar vid elva, jag buffar sen somnar hon om igen. Därefter kan hon vakna två gånger.. eller fem. Oklart det där vet ni. Men det är ju tutten som oftast får henne att somna om igen. Vad ska man göra? Tro mig, jag har försökt med napp, försökt att buffa rumpan och prata med henne. Funkar ej. 
 
Men snart så, snart kommer den natten också... där jag får sova.

3
Karin

Men bara det där med "utan att behöva gå upp och"... för oss har det handlat om flertal brottningsmatcher... jag menar slit i håret, brottar runt, hålla fast... (aldrig tagit napp eller kunnat sova själv)... och visst skulle det vara skönt att slippa det en natt, men nu börjar det ändå bli bra mkt bättre och vi pratar inte fyra amningstillfällen per natt heller längre... men jag klagar absolut inte heller! när man är som tröttast känner man sig bara totalt väck och helt slut som person så vet ju vad andra pratar om... men så fort det blir bättre glömmer man:)
Fina bilder som vanligt!

Sara

Vilka magiska bilder :) Hoppas ni snart får sova <3

Svar: Tack du, värmer!
Ja, jag hoppas också det! Kram
Annika M Sriwanna

Sandra

Har de precis likadant med min dotter snart 8 mån...
Amma amma på natten.. Annars gråt.

Svar: Det är väl bara att härda ut... hehe
Annika M Sriwanna