SLURPAR GRÖNT

 
Morgonens frukost ser ni här. En grön smoothie som jag äntligen fått till precis som jag tycker om. En rostad surdegsmacka med ägg-smör-flingsalt på och en sötsur kiwi. Jag blev bra mätt. Är så glad att jag äntligen fått till den dära gröna smoothien. Finns ju såklart biljoner olika recept på gröna smoothies men nu kör jag den här ett tag... tills jag tröttnat. Det vill säga, förmodligen nästa måndag.
 
Annikas gröna pärla:
 
2 dl kokosdryck från GoGreen
1 näve bladspenat
1 dl ananas
1 dl mango
1 banan
 
Blanda allt i en mixer - lätt som en plätt. All frukt var fryst så smoothien blev kall och god. Annars kan man ha i isbitar för att kyla ner. Toppa med supernyttiga chiafrön om du önskar!

1
Jaqline

Jag har testat många olika varianter av smoothies men inte denna, så den måste jag prova, så ju riktigt god ut:)

Svar: testa!! :) det är supergott!
Annika M Sriwanna