CHIAPUDDING PÅ TRE SÄTT

 
 
Chiafrön, vilken trend. Den florerar överallt, inte svår att missa. Även jag har hoppat på trenden (lite efter bara). Man måste ju testa. Har provat mig fram i köket och dessa tre blev mina favoriter. Finns oändligt med recept för chiafrön men dessa passade mig i smaken. 
 
Grundrecept för chiapudding (låt stå i kylen över natten):
 
# 1 - 1 dl kokosmjölk, 2 msk chiafrön & 0,5 tsk vaniljpulver 
# 2 - 1 dl osötad mandelmjölk, 2 msk chiafrön & 0,5 tsk vaniljpulver
# 3 - 1 dl osötad mandelmjölk, 2 msk chiafrön & 0.5 tsk kardemumma 
 
Och nu till toppingen:
 
# 1 - Skuren mango i bitar och kokosflingor
# 2 - Frysta hallon/blåbär, agavesirap, lite vatten (värmde i micron) och pumpakärnor
# 3 - Skivad banan, kokosflingor, linfrön och ringlad agavesirap
 
Summa kardemumma: Jag gillar det! Perfekt till frukost, mellis eller kvällsmål. Gillar att det är så lätt att kocka ihop också.

1
Nicolina Dreamy

Super fina bilder! och intressant recept av chiapudding, man har ju sett en del varianter men inte den här :) får bli och testa! måste också säga att din header är grymt fin.

Svar: Tack ska du ha! :) ja men prova, alla kör vi ju olika men dessa föll mig i smaken! :) mangotjofräsen blev en favve!
Annika M Sriwanna