MIN KAMERAUTRUSTNING

 
På senaste har jag fått frågor som -  "Riktigt snygga perspektiv du fotat från, vad fotade du dessa härligheter med?" eller "Vad fotar du med? Vilken kamera och objektiv? Dina bilder är ljuvliga! Särskilt alla från Miami!".
 
Först och främst, tack för alla fina kommentar ni ger mig angående mina foton. Jag blir så nedrans glad ska ni veta - det värmer!
 
Som ni ser ovan fotar jag med en Sony Nex-6, suverän kamera om jag får säga. Tar superbra bilder, har Wifi-funktion (toppen att synka med Instagram och Facebook) lätt att hantera, väger knappt någonting och du kan ha med dig den överallt. Kostar runt sjutusen kronor (bara kamerahuset). 
 
Mina objektiv (jag fotar i antingen P eller A):
 
1. Telezoom Sony E 55-210 - toppen ute i naturen eller på en fotboll eller- hockeymatch. Används ej ofta.
2. Tele Sigma 60/2,8 - en av mina favoriter. Tar klara bilder. Bäst för porträtt och närbilder. Används ofta.
3. Normal Sigma 30/2,8 - favorit nummer två. Det här objektivet använder jag mest.
4. Normalzoom Sony E 18-55 - standardobjektiv, bra för nybörjare. Zoomar litegrann. Används ej ofta.
5. Vidvinkel Sony E 16,2/8 - (sitter på kameran på bilderna ovan) ett bra objektiv om man vill få med mycket i en och samma bild.
 
Summa kardemumma: Jag kan varmt rekommendera vidare en Sony Nex-6 till er. Den tar som sagt suveräna bilder och menyerna är ej svåra att förstå. Ett enklare komplement till en större kamera. Fotona ni ser ovan har jag fotat med en Nikon D5000 med ett Nikkor 35mm - också en superbra kamera som jag tog en del bilder med i Miami.
 
Jag hoppas att ni fått svar på era frågor - hojta till om jag missat något! Kram
  
4
▲ R O B I N N S

Jätte fin Kamera, kan inte vänta tills jag får min! :)

Frida

Jag tycker också att dina bilder är fantastiskt fina! Kan du inte ge lite guidning hur man kommer ur"autoträsket" när man fotograferar. Jag får liksom aldrig till det utan auto :)

Sarah

Hurra, tack Annika! Blev så glad när jag såg att min fråga fått ETT HELT INLÄGG :) Kram

Elina

Tusen tack för inlägget!
Kul med något annat utöver Nikon & Canon, har själv en Samsung nx200 och många tips & trix om den finns det inte kan jag säga!