VIGGO OCH STÄDNING

 
Äntligen är det städat på Viggos rum. Alltså på riktigt var det en hälsofara att sticka in sitt huvud där. Lego ö-ö-ö-verallt (och lite annat smått & gott).
 
Varje gång jag gått in och släckt lampan trampade jag inte bara på en utan sex, sju, åtta Legobitar innan jag nådde dörren igen (måste skaffa en taklampa). Ont gör det. Men nu är det undanplockat. Och dammråttor var där - usch fy. Men ni ska veta att vi har tjatat och tjatat på Viggo att han ska städa sitt rum. Händer ingenting, han leker istället. Och när vi tröttnar på att det ser ut som ett bombnedslag städar vi det åt honom. Men nu är det andra biffar. 
 
I tisdags skulle Ricky kommer över efter dagis. Vi gav Viggo ett ultimatum. Om han ej städade sitt rum, fick inte Ricky komma hem till oss och leka. Vet ni... det var snabba raketer på vår Viggo då alltså. Det hjälpte (high-five!). Och nu har vi infört att Viggo ska städa varje kväll innan han hoppar i säng. Än så länge har det funkat...

Hur har ni det med städningen?

3
Ida Lindborg ♡

åh så söta bilder! :D

Sabina

Vilken busis, skönt att han städar nu i alla fall! :)

Lisette Kepp

Har väl ingen att säga till kanske, men det var lite så min mamma och pappa gjorde för att få oss att städa våra rum. Inga kompisar om inte rummet va städat :)) Funka verkligen jätte bra också vad jag minns.