ETT JOBBIGT BESLUT

Ibland blir det inte som man tänkt sig...
 
Den här morgonen skulle det egentligen varit en visning av vår pärla men kvinnan avbokar några timmar innan, då står jag utanför mäklarens kontor och ska precis lämna över hemnyckel. Ni kan ju gissa vilken känsla jag fick då?  
 
Jag blev så arg inombords... tokstädat dagen innan, fixat och plockat och sen får man det rakt upp i ansiktet. Och när jag började tänka mer på det blev jag istället tom och besviken på mig själv. Jag ringde till P för att prata igenom hur vi båda kände och jag berättade som det var - magkänslan kändes inte rätt. 
 
Jag har skrivit tidigare att jag inte känt mig pepp alls för hela försäljningen, men man tror ju alltid någonstans på det bästa och hoppas att det verkligen går igenom, inte sant? Men idag tog vi beslutet om att ta bort vår pärla från marknaden. Med dom förutsättningarna vi hade kändes det inte bra att fortsätta vidare. Det är ett tufft beslut, man blir arg, besviken men vi får bita i det sura äpplet och starta om när vi har mer energi och kraft igen.
 
Jag valde att blotta mig väldigt mycket när det kom till vår pärla, inget jag ångrar, inget jag skäms för, det är vår resa och den ska Du Du Du o Du får vara en del av... och vet du? 
 
Redan nu, några timmar senare känns det redan skitbra och bästa beslutet taget.
 
Nu tar jag och min familj sommar tillsammans, lever loppan i pärlan och hänger på balkongen (något vi ännu inte hunnit göra) - livet går vidare och när vi är redo kör vi tredje gången gillt.  
 
Tack för DU läser! <3
5
Sofia

Bästa beslutet!!!

Svar: Tack Sofia, det känner vi med! KRAM
Sriwanna

Anonym

Varför skulle ni sälja från första början? Bara en nyfiken tanke , du verkar aldrig varit så pepp på det, därför jag undrar! Njut av sommaren i er fina lgh :)

Svar: Såklart att du får vara nyfiken :-)
En huslängtan föll till och vi vill sälja innan vi köper något nytt.

Har dock inte hittat något annat, samt är jag lite nojjig med hus eftersom jag alltid har bott i lägenhet (bekväääämt) men P vet hur det funkar så jag litar på honom och husletandet :-P

Pepp på att faktiskt sälja vår pärla har jag varit men magkänslan har grundats på andra saker runtomkring försäljning som gjort mig opepp, mer vill jag inte säga.

Tack, vi kommer att njuta i sommar och låta framtiden avgöra ;-) Ha en fin sommar du också!
Sriwanna

Anonym

KRAM!!<3 /Frida

Svar: Tack söta Frida <3
Sriwanna

Lisa Jungqvist Larsson

Huvudsaken är att det känns bra för er<3

Svar: Tack Lisa <3 ja precis :-) kram på dig och ha en fin fredag!!
Sriwanna

Catinca

Oh känner med dig!
Jag försökte sälja min lgh min borg mitt hem för att det var ett högt tryck på marknaden och tänkte byta till något mindre central. Många mäklare som var och titta på lgh och alla sa att den var lättsåld. Efter två visningar och over 4000 visningar på hemnet, fick jag ett skambud. Tog bort lgh från marknaden direct! Nu bor jag kvar o njuter av min fina borg!
Önskar er en skön o underbar sommar med fantastiskt balkonghäng!
Kram Cat

Svar: Åh men det känns ju 😔det tar verkligen på krafterna. Så härligt att vi tagit ett beslut som känns bra!

Lycka till i framtiden och tack för dina ord! Kram på dig - njut av sommaren 🌸☀️🌸☀️🌸
Sriwanna