EN DAG I NORRVIKENS TRÄDGÅRDAR



I tisdags var jag bjuden på ett mysigt julevent i Norrvikens trädgårdar utanför Båstad. En trädgård jag hört talas om men aldrig besökt. Så himlans vacker alltså, och jag kan bara fantisera om hur det ser ut när våren/sommaren anländer - måste dit då. 

Schemat var späckat, vilket du kan se nedan ;-) först en gofrulle med surdegsmacka och bland annat ett magiskt fruktfat - alltså hur fint? Under frukoststunden fick vi ta del av historian bakom Norrvikens trädgårdar och grundaren Rudolf Abelin som skapade det från allra första början - mycket spännande! 
 
Efter proppad macka var det dags att binda julbuketter och mitt verk... ja det ser du nedan :-P pls be nice!
 


Sjukt stolt tjej :-P 



Smarrig mat av torskfilé och en massa gojs som jag inte kommer ihåg vad det var men typ grönkål? ;-) och till efterrätt små kaksnittar i julens smaker.

Innan vi skulle åka hem fick vi vara med och göra eget julgodis - namnam på det! Allt från tryfflar till fudge och apelsinmarmeladsgodis. Det var superkul och ännu bättre att vi fick med oss det hem. Rätt i magen har det gått ;-)
 
Tack Norrviken, vilken dag alltså <3
 
 
- Jag blir superglad och så tacksam när du pushar hjärtat för mig -
BLOGG EVENT - NORRVIKENS TRÄDGÅRDAR - SRIWANNA BLOGG
5
ISA

Oj så vacker du är! Och vilket himla fint event, mysigt verkligen <3

Svar: Gulle du Isa, tack så himlans mycket - det värmer <333
Sriwanna

JUNITJEJ

Så trevligt det ser ut!

Kolla in min julkalender imorgon. Du kommer inte att ångra dig!

Svar: Det var det verkligen :) fick mer julkänsla liksom!
Sriwanna

Sara

Åh så kul med julevent och så mycket god mat!

Svar: Ja det var suuuupermysigt :-) en bra start inför December!
Sriwanna

Moa

Men så otroligt fina bilder! Vilken kamera använder du dig av? Missa inte min adventskalender-giveaway i bloggen, Kram!

Svar: Åh Moa, allt är fotat med mobilen :-) orkar knappt bära med min kamera längre :P hehe KRAM söta!
Sriwanna

MADDISENJ.SE

Men gud så vackert det såg ut där och vilka härliga praliner etc!

Svar: Ja men eller hur? :-) måste ta ett besök dit på sommaren!
Sriwanna