VINTERLJUSVANDRING & GINPROVNING


Det är så vackert upplyst i mitt Helsingborg, speciellt i Stadsparken runt massor av träd. Ovan ser du ett där staden installerat in "istappar som droppar" - så mysigt. Och i Furutorpsparken kan du uppleva blingande rosa träd, som passar fint in eftersom träden annars runt våren blommar i körsbärsblom.

Efter ljusvandringen var det dags för ginprovningen på Kitchen & Table med Jonas i spetsen (ginfantast om något). Vilken kille alltså, han öppnade en ny dörr för mig. Eller ja jag dricker ju inte så mycket men om jag är sugen på en Gin och Tonic vet jag exakt hur jag ska skapa den själv samt vart jag ska gå om jag önskar en äkta Gin och Tonic ;-) 
 
Tack för upplevelsen!
 


Fick lära mig att man ska lägga stort fokus på själva tonicen - så tyvärr... Schweppes släng dig i väggen!



Avslutade kvällen med god mat i gott sällskap med bland annat kända ansikten för mig som Åse - 56kilo, LisaAnna-Malin - heltenkelt och Annika - tack för en fin kväll tjejer.

Och tack visithelsingborg för att vi alla fick ta del av detta - så himlans fint och kul att få höra massor av historia från vår stad.
 
Visste du att Kullagatan är Sveriges äldsta gågata?
 
 
- Jag blir superglad och så tacksam när du pushar hjärtat för mig -
HELSINGBORG - KITCHEN & TABLE - LJUSVANDRING - VISITHELSINGBORG
1
Linnéa

Åh vad vacker belysning på trädet!

Sen så älskade jag färgen på nagel lacket, var är det köpt? =) vad heter färgen annars? =)

Svar: Åh söta, jag har gjort gellack så vet inte vad färgen heter :( men det är någon plommonlila iaf! KRAM
Sriwanna