HAVREGRYNSGRÖT MED KOKOSDRYCK

 
Jag har kockat ihop en supersmarrig havregrynsgröt. Utan mjölk. Oj, vad den påminner om Thailand och om en dessert mamma brukade laga när jag var liten. Det här smakar ljuvligt vill jag lova. Dessutom nyttig - precis som jag gillar. 
 
Havregrynsgröt med kokosdryck:
 
1 dl havregryn
1, 5 dl kokosdryck från GoGreen 
1 dl vatten
1 tsk kallpressad kokosolja
1 nypa flingsalt
 
Koka havregryn med kokosdryck, vatten och kokosolja i cirka 10 minuter. Låt det koka upp sen sänker du värmen och låter det småputtra. Rör om då och då. Det ska bli en krämig konsistens. Häll upp i en skål. Toppa med frysta hallon och mango, strö över kokoschips och till sist ringla lite honung över.
 
Det blir en tiptop gröt vill jag lova!

1
Linda - mamma till S

Åh! Måste hälsa dig välkommen till oss på Everyday! Vilken otroooooolig fotograf du är!!! : )

Svar: Jag tackar och bugar Linda! :) Det känns härligt att få vara en av er nu :) och tack för din grymma kommentar, det värmer! :) Kram!
Annika M Sriwanna