SKAPAR EN DJUNGEL

 
Mamma har köpt nya växter till vårt kära hem. En kottepalm (min första), elefantöra (också min första) och en vacker vit orkidé. Härligt med grönska i hemmet tycker jag. Förut gillade jag inte det alls, utan det skulle vara stelt som en pinne. Närmast grönska var väl typ en kryddväxt, som timjan. Lätt att få tag från Ica Maxi.
 
Dessa växter ska var lättskötta, fick jag hört. Jag är inte så "grön om mina fingrar", så ni som har dessa skönheter hemma... bra tips på skötsel mottages gärna!

7
Karin O

Snygga! Jag är såå dålig på växter men gör ju så mkt.

Johanna

Fina bilder!

Johanna

Fina bilder!

S A R A

shit jag vill ju också ha!

biggeros

Kottepalmen har jag både en stor utomhus och en liten inomhus. Lagom med vatten och sol rekommenderar jag÷)

Sabina

Åh, vilken fin!

Lovisa Wallin

Det är så kul att få in lite grönt i hemmet! Jag har precis köpt en hel drös, hoppas nu bara de håller sig fina ;)