JUL PÅ FREDRIKSDAL

 
Jag får ju så mycket mer julfeeling när jag får besöka julmarknader, Fredriksdal är ett sådant ställe jag helst inte vill missa att ta med barnen till. Idag var det dock bara Ines som hänkade på (inget val liksom haha) eftersom Viggo lekte hos sin kompis Theo. Men det var jag, Andréa och kidsen. Ännu mer ensamtid med denna tjej - me likey!
 
Lite kaosartad var det ju men mest från lilla Belle som inte alls ville hänga med på den där julfeelingen vi andra strävade efter (vi vuxna alltså). Trampade i kobajs gjorde hon också. Sen tjatade dom stora tjejerna efter godisklubba, klibbigt som satan blev det... typ överallt. Aldrig mer, jag gillar liksom inte klubbor överhuvudtaget. Men det blev den och inget lördagsgodis, gäller att vara smart :-P sen råkade jag "glömma" den hemma hos Andréa... #badmom
 
 
Att besöka Fredriksdal är som att dra tillbaka tiden litegrann. Små bodar med försäljning av bland annat kransar, fårfällar, syltburkar, ål och vackra gröna mistlar att hänga upp i ditt hem. Du har möjlighet att höra olika julberättelser och få höra Lucias ljuva stämma. För kidsen är nog djuren det mest intressanta, här finns kossor, grisar, höns och getter :-) 
 
 
 - Jag blir superglad och så tacksam när du pushar hjärtat för mig - 
FREDRIKSDAL - JULMARKNAD - VISITHELSINGBORG
2
Sandra

Åh vad mysigt! Har aldrig varit där på deras julmarknad men jag och kidsen åker alltid dit varje sommar när vi är i Hbg och hälsar på mormor. Så himla mysigt ju!

Svar: Åh men du måste ju dit! Supermysigt ✨❣️👏🏽😍🎄 men ja sommaren toppar ju såklart också! Stor kram till dig!
Sriwanna

Tittilina

Åh där var vi i fredags för första gången på deras julmarknad.
Båda barnen var nöjda och vill åka dit upp nästa år också :-)

http://tittilina.blogspot.se/2017/12/jul-pa-fredriksdal.html

Svar: Jaaa, men åk hit över sommaren också - supermysigt!
Sriwanna