EN VIT MÅNAD + MIN SYN PÅ ALKOHOL

 
Jag har nu snart, efter helgen haft en hel vit månad. Ingen droppe alkohol. 
 
Jag har valt att ha en vit månad för att jag velat rensa min kropp. En så kallad detox-ish. Jag har inte utför en massa yogaposer eller tränat kopiöst mycket utan jag har bara avstått alkoholdrycker rakt av. Jäkligt gött faktiskt. Jag dricker inte så ofta i vanliga fall, när jag går ut på klubb eller till en bar - då händer det. Men middagar hemma, något glas blir det sen är jag nöjd. I många fall tycker jag bara att det är onödigt. Då tar jag faktiskt hellre en kladdkaksbit extra.
 
Men jag älskar att gå på klubb, älskar att dansa, titta på folk och umgås. Och det är ju det det egentligen handlar om. Umgänget inte alkoholen. Jag har gått ut nykter på klubb flera gånger, och ja man mår ju jäkligt bra dagen efter samtidigt som du har stenkoll på läget under kvällens gång. Men jag gillar även att sippriga på goda drinkar eller något glas cava under kvällens gång och helt ärligt kan det ibland bli några för många. Att ständigt ha det där glaset i handen. Och det är något jag hunnit reflektera över. Jag anser inte att jag har ett problem men det ger mig såklart en tankeställare efter den här månaden.
 
Jag säger inte att jag aldrig ska dricka alkohol igen, Piña Coladas kommer det fortfarande finns plats för.
 
Jag vill absolut inte trampa någon på tårna, inte ge någon ångest. Detta är min story. Jag har ett förflutet som jag hade kunnat blotta för dig men väljer att inte göra det av respekt. Alkohol är en liten djävul, en drog och i fel händer kan det gå jäkligt illa. Jag har många dåliga minnen från mina yngre dagar där alkohol varit involverat. Saker jag helst velat glömma, lägga i ett fack och stänga för evigt. Men det kan jag inte och det är nog därför jag har en annan syn på alkohol idag.
 
Att dricka med motta, umgås mer på riktigt och ha kul.

- Jag blir superglad och så tacksam när du pushar hjärtat för mig - 
ALKOHOL - PERSONLIGT - SRIWANNA - TANKAR