MAGISK HELG MED GIFTERMÅL - DEL 1

Hur ska jag kunna summera denna helgen på bästa sätt? Jag har liksom inte kopplat det själv att jag har fått vara med om denna underbara helg. Det är helt magiskt och fantastiskt. Mina bästa vänner har GIFT SIG - dom har blivit ett <3 jag kan fälla tusen glädjetårar nu när jag skriver detta. Vilken dag, vilken kväll, vilken helg vi har haft tillsammans. 

För dig som vill läsa kommer nedan en detaljerad text om spektaklet i helgen och senare kommer det fler bilder i olika inlägg med mindre text ;-) så häng med!



Andréa arbetar inom hotellkedjan Nordic Choice Hotels och varje år i januari kör dom sin vinterkonferens. Detta året var temat "drömmar". Flera anställda inom hotellkedjan har fått möjlighet att skicka in en video på sig själv och sin dröm.
 
Andréas dröm var att få gifta sig med sin Ola <3 och detta hade hon snyggt spelat in i en film med bröllopsklänning, kyrka och Petter Stordalen som leder henne fram till Ola - denna dröm skulle bli sann utan hennes vetskap.
 
En dag får Ola ett samtal från Petters assistent och spektaklet är igång. Allt ska planeras in i minsta detalj med ring, bröllopsklänning, flyg, akten - allt! Ola får även han spela in en video på sig själv om hur dom träffades för första gången.. det komiska är att dom träffades på Petters för första gången (ett gatukök i Helsingborg) :-P 
 
Planering har pågått i cirka en månad och i fredags flög jag, Steffi, Patrik, Ola, Anita (Andréas mamma) och kidsen upp till Stockholm utan hennes vetskap. Du tror inte nervositet var på högvarv? Fick bo på hotellet närmst Tele2Arena där allt skulle GO DOWN (för att minimera risken av att synas inför Andréa).
 
Klockan fem på lördagmorgon var det på med smink, håret lockat och klänning på. Väl vid 11:30 var det showtime (finns en underbar video på detta) och Andréa fick alltså gifta sig inför 3000 åskådare inom Choice Hotel UTAN hennes vetskap där Petter Stordalen ledde henne fram till scenen där vi och hennes Ola stod. Vilken glädjechock för henne - Andréa var i tårar, likaså vi andra. Det var så fantastiskt fint och jag vill bara göra om det igen.
 
Väl efter fick vi en alldeles egen hörna på hotellet i deras Brasserie X med skumpa, snittar och chokladpraliner. Fotograf var på plats för att ta bröllopsbilder och vi skålade stort för brudparet <3 
 
Alltså jag går som på högvarv varje gång jag tänker på denna dag - är så lycklig över att mina bästa vänner blivit Mr & Mrs Buhre!
 


Backstage med Steffi och lilla Lily i sin fina vita klänning!

 
Skålar tillsammans backstage innan det är dags att göra entré - piiiirrigt!
 
 
Selfie-tajm! ;-) 

 
-  Jag blir superglad och så tacksam när du pushar hjärtat för mig - 
BRÖLLOP - BÄSTA VÄNNER - NORDIC CHOICE HOTELS - VK2018
1
Frida

Men WOW så underbart, man vill ju bara se videon nu :) och du är ju SKETASNYGG!!! <3

Svar: Det var helt fantastiskt alltså :-) underbart fint!
Och tack för din fina kommentar goding! KRAM
Sriwanna